Blogi Firmowe

Wiele się dzisiaj mówi o tym, że warto prowadzić bloga firmowego. Postaram się w kilku słowach opisać jakie płyną z tego korzyści.

Podejmując decyzję o prowadzeniu bloga firmowego musimy się zastanowić, gdzie ten blog powinien się znajdować. W Internecie znajdziemy dużo platform blogowych, z kilkoma lub kilkunastoma szablonami do wyboru, ale czy warto? Jeżeli mamy już swoją firmową stronę internetową oraz chcemy być traktowani poważnie przez naszych obecnych i potencjalnych klientów powinniśmy stworzyć bloga w firmowej domenie. Stworzenie bloga firmowego w firmowej domenie pozwoli nam na zdobywanie kolejnych linków prowadzących do strony firmy. Jeżeli artykuł będzie ciekawy, pokazywał firmę w roli eksperta możemy się spodziewać, że czytelnicy (może potencjalni klienci) udostępnią wpis w którymś z portali społecznościowych (Facebook, Twitter itd.), co możemy traktować jako darmową formę reklamy. My jako osoby zajmujące się blogiem, będziemy mogli pochwalić się naszą wiedzą, produktami czy usługami w w/w portalach.

Blog a pozycjonowanie

Nie od dziś wiadomo, że wyszukiwarka Google jest najpopularniejszą wśród konkurencji (ranking przedstawia infografika poniżej), a dzięki dobrze skonfigurowanemu blogowi oraz rzeczowym artykułom, zwiększy się potencjał SEO strony. Google docenia naturalne teksty stworzone dla użytkowników, które odpowiadają na ich zapytania i zawierają umiarkowaną ilość fraz kluczowych, co umożliwia wyszukiwanie naszej strony po tzw. frazach z długiego ogona. Powiązanie strony WWW z blogiem firmowym pomaga znacząco w pozycjonowaniu całej domeny.

Infografika - ranking wyszukiwarek - StatCounter

Odpowiadaj na pytania z wyszukiwarki

Wyobraźmy sobie scenariusz. Prowadzimy firmę odzieżową i zostaliśmy jednym z dystrybutorów produktów marki X na terenie Polski. Po wpisaniu w wyszukiwarce nazwy marki jeszcze nie ma nas w pierwszych 10 wynikach wyszukiwania, co raczej nikogo nie powinno dziwić, ponieważ konkurencja jest dość duża, a sprzedażą produktów marki X zajmujemy się od niedawna. By wyróżnić się na tle innych firm, piszemy artykuł na blogu firmowym pt. „Gdzie kupić ubrania z nowej kolekcji X?”. Dodatkowo w naszym artykule pojawiają się frazy kluczowe związane z produktami danej marki, przeznaczeniem oraz nazwa naszego sklepu. Zwróćcie uwagę, że zarówno tytuł, jak i frazy z długiego ogona będą odpowiadały na zapytania wielu użytkowników, ponieważ mało kto wpisuje w wyszukiwarkę jedynie nazwę marki! Dzięki odpowiedniej konstrukcji bloga, tytułu tekstu i częstotliwości występowania fraz, możemy się spodziewać, że Google doceni nasz artykuł i umieści go na pierwszej stronie. Wyszukiwarki lubią strony, na których coś się dzieje, które posiadają unikalne teksty i przede wszystkim, które dostarczają wartościowych treści.
To, po jakich frazach zostaliśmy wyszukani, możemy sprawdzić za pomocą narzędzi Google.

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego

Każdy dobrze prowadzony blog firmowy, może przynieść firmie korzyści. W czasach gdy dużo uwagi poświęcamy mediom społecznościowym prowadzenie Fanpage’a firmowego stało się codziennością. Dlaczego nie mielibyśmy się podzielić naszą wiedzą z innymi ludźmi? Nie chodzi o to, żebyśmy od razu sprzedawali nasze sekrety, ale „uchylenie rąbka tajemnicy” może nakłonić nowe osoby do współpracy z nami/naszą firmą. Mamy możliwość pokazania potencjalnemu klientowi, że jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie, że znamy się na tych konkretnych zagadnieniach. Dzięki dobrze zapisanemu artykułowi, w którym znajdziemy film, zdjęcia lub po prostu opis naszej ostatniej realizacji i wykorzystanych technologii, zyskamy w oczach użytkowników.

Prowadzenie bloga firmowego pozwoli nam wykorzystać nowe metody kontaktu i docierania do użytkowników oraz pozwolą zbudować relację z klientem, dzięki odpowiadaniu na jego potrzeby, pytania czy wątpliwości. Prowadzenie bloga firmowego może, a nawet powinno stać się elementem naszej strategii marketingowej.