Jakie typ strony WWW wybrać

Osoby wypełniające naszą ankietę odnośnie nowej strony internetowej często zadają pytanie „jaki typ strony internetowej jest dla mnie odpowiedni?”

Już pędzimy z wyjaśnieniem :)

Wizytówka – jeżeli chcesz zaprezentować jedynie swoje dane oraz krótko opisać działalność firmy to jest to rozwiązanie idealne dla Ciebie. Pamiętaj jednak, że im więcej zamieścisz informacji o firmie i oferowanych produktach czy usługach, tym większa szansa, że zainteresujesz potencjalnego klienta i skontaktuje się on właśnie z Tobą. Dlatego warto rozważyć bardziej rozbudowaną formę strony internetowej.

Strona firmowa bez systemu zarządzania treścią – tzw. statyczna strona internetowa. Jest to rodzaj strony zawierający wszystkie dane na temat Twojej firmy oraz szczegółową ofertę, formularz kontaktowy, mapę Google, galerię itp. Modyfikacja treści odbywa się poprzez bezpośrednią pracę na plikach, co wykonać może jedynie osoba znająca HTML i/lub np. PHP.

Strona firmowa z systemem zarządzania treścią (CMS) – Strona zawierająca wszystkie informacje o Twojej firmie oraz panel administracyjny do zarządzania treścią. Ponadto w systemach CMS mamy możliwość stworzenia i modyfikacji aktualności, blogów, galerii foto, audio lub wideo, formularzy interaktywnych, systemów ofertowych, rezerwacji i wielu innych.

Vortal lub Portal internetowy – Vortal dostarcza konkretnych informacji w ramach jednej dziedziny, skupia społeczność zainteresowaną danym tematem, często zrzesza specjalistów z danej dziedziny. W portalach internetowych mamy informacje ogólne na przeróżne tematy, np. portal gminny zawierający informacje na temat działalności gminy, wydarzeń kulturalnych, sportowych i innych.

Sklep internetowy – temat sklepów internetowych wyczerpująco opisaliśmy tutaj: Oferta > Sklepy internetowe.

Blog – strona posiadająca wpisy uporządkowane chronologicznie. Niejednokrotnie służy ona wyrażaniu swojej opinii na dany temat, opowiadaniu o swojej pasji, pracy lub działalności przedsiębiorstwa, w przypadku bloga firmowego. Daje nam on możliwość przedstawienia siebie i swojej firmy, jako specjalisty w danej dziedzinie. Możemy zamieszczać informacje o nowościach, opisywać produkty i usługi, przedstawiać nasze propozycje zastosowania produktów oraz porady.

Jeżeli wciąż masz wątpliwości, na jaki typ strony internetowej powinieneś się zdecydować, zadzwoń lub napisz! Chętnie porozmawiamy i doradzimy, a w razie potrzeby połączymy dla Ciebie dwa typy stron, np. stronę firmową z systemem blogowym.

Link do ankiety